למי מאתנו אין חלום כמוס או גלוי על טיסה אל יעד נחשק או אל יעדים אחדים?  סקר שערך ערוץ החופש של אתר YNET מקבוצת ידיעות אחרונות בקרב אלפי גולשים דירג את היעדים החמים והנחשקים ביותר בארץ ובעולם ואת חברות התעופה המועדפות על ידם.

מהסקר שנערך בשיתוף Apester בחודש דצמבר 2016 עולה כי במקום הראשון המבוקש והמועדף נמצאת ארצות הברית ( 22% ), כשאחריה נמצאות: איטליה, גרמניה ואיי יוון- מקום שלישי ורביעי בהתאמה – תאילנד (10% בלבד). הפתעה מסוימת נרשמה בדירוגה הנמוך של  צרפת, אחד לפני אחרון, אולי בשל אירועי הטרור שאירעו בה במהלך השנתיים האחרונות.

בישראל, כצפוי, דורגה אילת במקום הראשון (30% ) ובמקום השני, המפתיע משהו, אזורי הגליל ורמת הגולן. תל אביב ממוקמת במקום השלישי ( 17% ), הנגב וים המלח (11% ) ובמקום הרביעי, המפתיע כשלעצמו, ירושלים עם שמונה אחוזים בלבד. במקום האחרון נמצאת טבריה (חמישה אחוזים). העיר שהיתה לפנים אחת מספינות הדגל של תיירות נכנסת ותיירות פנים הוזנחה בשנים האחרונות ושוב אינה מהווה, מתברר,  יעד אטרקטיבי לתיירים.

 ובמקום הראשן מבית חברות התעופה...

על אף המשבר החמור והנזק התדמיתי שנגרם לחברה בשל שביתת הטייסים שאירעה זמן קצר לפני סוף שנת 2016 דורגה חברת התעופה הלאומית של ישראל אל על במקום הראשון מבין 10 חברות התעופה הבינלאומית הסדירות הפעילות ביותר בנמל התעופה בן גוריון שנסקרו בסקר (32% ). במקום השני, במשותף, נמצאות חברות התעופה , טורקיש איירליינס הטורקית ולופטהנזה הגרמנית ( כל אחת עם 17% ), אחריה בריטיש איירווייס ( 13%) וחברות נוספות, אשר כל אחת מהן זכתה לאחוזי תמיכה חד ספרתיים בלבד.

בסקר נשאלו הגולשים גם על אודות חברות התעופה של טיסות ה"לואו-קוסט". בקטגוריה זו זכתה חברת הטיסה הבריטית איזיג'ט עם 50% בקירוב בעוד אל על זכתה במקום השני (36% ) וחברת וייז אייר ( 19% ).

סביר להניח כי בחירת קהל יעד אחר כמשיבים לסקר היה מעלה תוצאות שונות בחלק מן הקטגוריות אולם, גם אם נרשמו- ונרשמו!- הפתעות מסוימות בתוצאות הסקר קשה להידרש אליהן כאל הפתעות מרעישות, כי בין היעדים המבוקשים והמועדפים ביותר לביקורים נמצאו, בארץ ובחו"ל, יעדים שהיו צפויים להימצא בדירוג 10 המקומות המהווים יעדים אטרקטיביים לתיירים. אם יש הפתעה היא נמצאת במיקומם בדירוג ולא מעצם הימצאם ברשימה.

מי שרוצים להיסמך על תוצאות הסקר כעל אינדיקציה או לבחירה ביעד התיירות לביקור הבא שלהם ולבחירת חברת התעופה עמם יגיעו אליו, מוזמנים לעשות זאת על אחריותם. מי במבקשים לראות בכך המלצה או עצה, אף הם יעשו זאת על אחריותם.

סקר זה, כמו גם סקרים בנושאים מעניינים נוספים, הנערכים מעת לעת באתר YNET, עשוי לשקף טעם, הלכי רוח, העדפות ולסמן כיוון למתלבטים.

 

תגיות: